22 Mart 2010 Pazartesi

NetBeans 6.8'deki Bug

NetBeans 6.8 sürümünü yayınladı. Ben de hemen apar topar geçtim NetBeans 6.8'e. Aslında biraz tesadüf de olmadı değil. Çünkü çalıştığım projede sorun çıkmaya başladı, ben de "tebdil-i mekânda ferahlık vardır" diyerek ilhak ettim 6.8'e. :) Ama daha kullanmaya yeni başlamıştım ki hemen bir bug buldum bile. Tabi benden daha hızlı davrananlar da var, gâvurların bu konudaki hızına yetişmek çok mümkün olmuyor. Ama yine de çok yaygın olmadığı için bu bug'ın çözümünü burada paylaşayım istedim.

Projeyi debug ettiğinizde eğer şöyle bir hata ile karşılaşıyorsanız:

Have no FileObject for C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_17\jre\lib\sunrsasign.jar
Have no FileObject for C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_17\jre\classes

Yapılacak iş öncelikle "
sunrsasign.jar"ı bulmak. Hiç uğraşmayın, burayı tıklayarak indirin. İndirdiğiniz bu jar'ı, hata mesajının ilk satırında yer alan dizine gidip yapıştırın. Yine aynı şekilde ikinci satırda yer alan dizine gidip "classes" dizinini yaratın ve (forumlarda da belirtildiği gibi) NetBeans'imiz sorunsuz, mutlu bir şekilde çalışmaya devam eder... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder